deeneveliene.reismee.nl

Dag 1 - We zijn er!

Dinsdagochtend 19 september, 04.50 uur.

Daar lig je dan, in je mooie hotelkamer (daarover straks meer) naar het plafond te staren. Toch die verdraaide jetlag! En dan bedenk je je dat jullie het toch wel leuk vinden om een reisverslag bij te houden van wat je allemaal hebt gedaan. Want er gaat een hoop moois komen!

Laten we bij het begin beginnen: de reis hierheen. Want die is wel het vermelden waard: kon eigenlijk niet beter! Inchecken, smooth. Vliegreis, super! Helemaal geen turbulentie, lekker veel drinken, aardige (wel hele brede bodybuilder-) buurman uit Zuid Afrika die naar Canada gaat emigreren, lekker eten, geen huilende kinderen. Het enige verbeterpuntje was dat we een uur in het vliegtuig moesten wachten tot we op konden stijgen. Beetje vertraging dus. Maar goed, blijkbaar hadden we wind mee want de verwachte reistijd was 8 uur 50 min. Alsnog lang genoeg! Hoop films gekeken en toen waren we er alsnog redelijk snel. Eenmaal in Vancouver waren we wel even bezorgd, omdat we uit het vliegtuig kwamen en we bijna alleen maar Chinese tekens zagen... Waren we stiekem naar Hong Kong gevlogen in plaats van Vancouver?! Gelukkig bleek dat niet zo te zijn, maar opvallend was het wel! Blijkbaar komen er een heleboel Chinezen, Japanners en Koreanen naar Canada om te studeren, dus een logische doelgroep om dan op het vliegveld gelijk te bekogelen met allerlei advertenties.

Vervolgens op naar onze (reeds geboekte) huurauto. Nou, we hadden een grote auto verwacht, maar je kunt ook overdrijven! Een Dodge Grande Caravan stond voor ons klaar. Zo'n grote auto was nou óók weer niet nodig! Daarnaast zat Deen alsnog met z'n knieën tegen het dashboard, dus wij terug naar de über-vriendelijke car rental meneer (Gotal) die voor ons een andere SUV regelde. That was more like it! (zie foto's).

Mooi, op naar het hotel! Even wennen natuurlijk, rijden in het buitenland. Gelukkig rijden ze hier gewoon 'rechts'. Hoewel je ook weer niet altijd helemaal rechts moet rijden, want dan kom je af en toe ineens geparkeerde auto's tegen aan de kant van de weg. Verrassing!
Met behulp van de ingebouwde navigatie binnen een half uurtje aangekomen bij ons hotel, waar ons een mooie verrassing te wachten stond: we kregen een complimentary upgrade van onze standaard suite naar een Oceanview Penthouse suite met jacuzzi. Hoe tof is dat! Daar gaan we vandaag nog wel even gebruik van maken natuurlijk!

Ondertussen was het 17.30 uur lokale tijd, 02.30 uur volgens onze lijven in Nederlandse tijd. En na zo'n reis ben je sowieso al redelijk gebroken, dus we waren (zacht uitgedrukt) redelijk kapot. Gauw even bij de Subway een broodje gehaald, waarna we lekker terug in het hotel nog een meegenomen serietje wilden gaan kijken op de laptop. Lekker relaxt de tijd een beetje rekken tot het een fatsoenlijk tijdstip was om naar bed te gaan. Nou, dat mislukte dus finaal... :p Ik geloof dat Eveliene zo'n 15 minuten heeft gezien en Deen heeft het nog gered tot een uur. Betekent dus dat we om 20.00 uur lagen te slapen en dan is het om 04.00 uur wel mooi geweest natuurlijk. Ach, zo hebben we nog iets aan onze dag.

We gaan eens kijken wat Vancouver ons te bieden heeft!

Rob

We gaan elke dag jullie reisverslag lezen en zijn erg benieuwd naar al die prachtige foto's. Het is nu 11.45 maar bij jullie nacht: 02.45u. Fijne dag.
PS. Hoe was het op de brug gistermiddag?

Rianne

Leuk dit reisverslag..Ik had je al bericht dat je niet elke keer hoeft te appen, maar we blijven natuurlijk graag op de hoogte en dit is een heel leuke manier. Dus vol verwachting van de foto's van de excursie. Hopenlijk zien jullie ook nog whales. Liefs xxx