deeneveliene.reismee.nl

Dag 4 - Victoria

Daar gingen we dan, op een Zodiac de zee op, samen met nog 10 man (waaronder 4 Nederlanders, je komt ze ook overal tegen), op zoek naar orka's en andere zeedieren. We hadden prachtig weer, Deen liep zelfs in een polo door de stad. Alleen moesten we wel een extra vest aan en in een of ander huge rood pak. Zou dan blijven drijven, mochten we eruit vallen én beschermt tegen de eventuele spetters en wind. Ok, prima, wel gauw gaan varen dan want we gaan kapot in dat ding! :p

Nu is natuurlijk de vraag, hebben we ook orka's gezien? Want daar ging het natuurlijk eigenlijk wel een beetje om. Nee, helaas.... die waren wel gespot, maar te ver weg om binnen 3 uur te kunnen gaan bekijken! :( Heel jammer. Maar het is wel dubbel en dwars goedgekomen door een hele groep bultruggen die we bij elkaar tegen kwamen; 8 om precies te zijn! Heel erg tof om te zien én wellicht verrassend genoeg ook om te horen. De motor ging af en dan hoorde je overal om je heen bultruggen naar de oppervlakte komen en adem halen. En dat waren er nog veel meer dan 8 bij elkaar. Too much to count, aldus onze gids. Alsnog heel gaaf dus! En het valt er een beetje bij in het niet, maar onderweg naar die bultruggen hebben we ook nog een paar verdwaalde zeehonden in het water gezien :)

Toen zijn we 's avonds nog lekker in het hotel uit eten geweest (geen eigen gemaakte macaroni dit keer!), met wederom een ontzettend overdreven vriendelijke waitress. Waarom zeggen die 'thank you' als je ze bestek komen brengen?! Wel errug lekker gegeten voor eigenlijk vrij weinig geld (beef sirloin en duck). Goede afsluiting van een mooie dag :)

Morgen op weg naar Ucluelet, waar we in een houten cabin terecht komen. Waarschijnlijk zal daar dus even geen internet zijn! :)

Anne

Leuk om de verhalen te lezen!! Jammer dat de orka's niet binnen vaarafstand waren, maar bultruggen lijken mij ook heel bijzonder. Lekker zo door gaan :D