deeneveliene.reismee.nl

Dag 6 - Ucluelet

Vandaag staat de tweede boottocht op het programma om nog een keer op zoek te gaan naar walvissen. Was inbegrepen bij de reis en wellicht hadden we het zelf niet op deze manier gepland, maar alleen het varen met de zodiac was al leuk dus kom maar op! Wie weet wat we nog gaan zien.

Dat komt echter later, die tocht staat pas om half 4 op het programma. We zijn hier bij het Pacific Rim National Park Reserve, met een aantal wandeltochten. We kiezen er een paar uit op de plattegrond die we bij het inchecken gekregen hebben (een paar, want sommigen zijn alleen een halve kilometer naar een uitzichtpunt) en gaan op pad. De mooiste en langste daarvan, voert ons via een onbegaanbaar stuk jungle, waar voor het pad dan uiteraard wel een doorgang is gemaakt. Dat pad was dan trouwens wel 'verhoogd', om de natuur niet te beschadigen en te zorgen dat mensen niet af kunnen wijken. Wordt wel echt over nagedacht hier!

We hebben in ons leven al veel bos gezien en Eveliene uiteraard ook in Costa Rica al eens regenwoud, maar zó dichtbegroeid en ondoordringbaar door de begroeiing hadden we nog niet gezien. En dan veranderde het weer in lage begroeiing, omdat het een stuk 'wetland' was, waar niets de hoogte in ging. Wissel dat af met informatiepaaltjes over de originele bewoners en je doet ineens veel langer over 2,5 kilometer dan een half uur. Dat zorgde ervoor dat we de terugweg (zelfde stuk nog een keer, maar dan omgekeerde route) twee keer zo snel af moesten leggen om nog op tijd te komen voor de Whale Watching tour! Oef, dat was wel even pittig. Vooral als je ook nog op moet letten dat je niet door de verrote houten planken van het pad heen zakt bijvoorbeeld. Gelukkig was het hetzelfde stuk nog een keer, want we hebben vooral gekeken waar we (snel) liepen in plaats van om ons heen! Vooral Eveliene helemaal stuk haha (omg wat een slechte conditie heb ik), maar het was wel erg mooi.

En op naar de Whale Watching! Weer in zo'n enorm warm, inflexibel rood overall-geval (later ben je er blij om) en volle kracht vooruit over de golven op zoek naar nog meer walvissen. Eerst een stop bij zeehonden en zeeleeuwen. Ze maakten ook mooi dat typische zeehonden geluid (ja probeer het maar eens na te doen...). En na nog een stukje varen waren daar weer 3 bultruggen! Deze waren in eerste instantie wat verder weg, maar begonnen daar enthousiast met elkaar een beetje te spelen door rondjes te draaien. Zagen we ineens een vin boven water komen in plaats van alleen de rugvin. Toen verrasten ze ons nog door heel dicht bij de boot boven water te komen, dus dat was ook weer erg geslaagd!

Zeelucht maakt wel erg hongerig (en koud trouwens, ook ondanks dat enorme pak), dus op aanraden van onze schipper bij een Italiaan in het dorp een pizzaatje besteld. Nouja, pizzaatje... zeg maar enorme pizza. Zelfs Deen kon m niet op en heeft nog 3 stukken in een doggie-doos meegenomen. Tel daar de andere halve van Eveliene bij op en we kunnen morgen weer eten haha. Snack voor onderweg? We gaan morgen namelijk weer rijden, 230 kilometer ongeveer richting Campbell river. Dat is voornamelijk een tussenstop voor de weg naar Telegraph Cove, want we blijven hier maar één nachtje. Maar wie weet wat we onderweg weer allemaal tegenkomen... :)

rianne

geweldig!! ben benieuwd naar de foto's. goeie reis verder. liefs en kussen

Rob

Elke dag weer een nieuw avontuur, prachtig! Tot 2 keer toe walvissen spotten, toe maar. En nu lekker wandelen in de bossen. Geniet maar lekker samen en hou ons op de hoogte!

Kees

Wij kijken uit naar het volgende "verslag" veel plezier