deeneveliene.reismee.nl

Dag 21 - Van Lake Louise naar Banff

Aan het einde van onze geweldige vakantie, pakken we nog één dagje mee in Banff. Het is een uurtje rijden vanaf Lake Louise en een bekende plaats. Eveliene voelt zich niet 100% fit, waarschijnlijk door hetzelfde virusje als wat Deen had (thanks again Deen), dus we doen lekker rustig aan. Omdat we gisteren Moraine Lake niet in konden, maar dat wel één van de mooiste meren zou zijn, zijn we vroeg vertrokken. Hopelijk is de parkeerplaats 's ochtends nog niet vol en kunnen we daar nog gaan kijken! De meren zijn het mooiste als de zon schijnt, dan wordt de kleur van het water nog mooier, maar dat is vandaag helaas niet het geval. Het is koud en het heeft nog wat meer gesneeuwd! We komen aan bij de afslag en yes, we kunnen door. Aangekomen bij het meer valt het wat tegen, nog steeds veel mensen en echt bijzonder ziet het er niet uit om eerlijk te zijn... Maar er is een klein klimmetje om op een stel rotsen te komen, wellicht is het uitzicht daar vandaan wel mooier. Toch maar even gaan kijken dan, we zijn hier maar één keer! Het blijkt weer een glibberig tochtje te worden, maar gelukkig dat we dat gedaan hebben! Want met net een ander perspectief blijkt dit toch wel weer een betoverend meer te zijn! Zelfs zonder zonneschijn, het wordt juist allemaal net wat mysterieuzer zo :) Prachtige weerspiegeling van de berg in het meer, met de sneeuw op de toppen. Geweldig!

Er zijn een hoop trails te lopen hier, maar daar heeft Eveliene niet echt energie voor, dus we gaan door richting Banff. Eenmaal ingecheckt in het hotel lopen we naar het centrum, wat enorm toeristisch is met allerlei winkeltjes. We komen langs Evelyn's coffee world en moeten uiteraard wel naar binnen daar om er wat te drinken en gelijk te lunchen. Lekkere bagel met gerookte zalm en het grootste stuk chocoladetaart ooit voor Deen. Hij kreeg 'm zelfs niet op! Eveliene ook niet, die zat vol van de carrot cake

Er gaat in Banff nog een gondel naar een uitzichtpunt op Sulphur Mountain. We hebben goede ervaringen met de gondels so far, dus we besluiten na alle winkeltjes in het centrum te hebben bekeken om de shuttlebus te nemen om die gondel wellicht ook nog te pakken. Eenmaal daar aangekomen is het erg koud, druk en kost een ritje met de gondel 62 dollar per persoon! Dat was het ons niet waard, dus zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben lekker wat gerelaxed op de hotelkamer. We zijn lekker nog een (laatste) keer uit eten geweest bij Ticino. Dat uit eten gaan gaat je trouwens op een gegeven moment ook wel vervelen. Ontbijt, soms lunch en bijna altijd diner buitenshuis is op een gegeven moment ook niet meer leuk (en duur ook trouwens!).

Morgen vliegen we terug naar huis! En we hebben er 'zin' in, want dat wordt een laaaange dag...