deeneveliene.reismee.nl

Dag 22 & 23 - Van Banff naar Calgary naar Amsterdam

We ontbijten vandaag voor de laatste keer in Canada! Geen eieren, met bacon, toast en 'hashbrowns' (gebakken aardappelen) of Pancakes, maar granola met yoghurt (ook vaak een optie hier), toast met jam (yumm), gekookte eieren en muffins.

We rijden nog een kort stukje door de bergen onderweg naar Calgary en nemen met pijn in ons hart afscheid van de Rocky Mountains. We zijn verliefd geworden en het is erg raar: ineens zijn ze weg en rijden we door een redelijk vlak landschap. Alberta is ook veel vlakker dan BC (los van de Rockies helemaal in het westen van Alberta). Aangekomen bij het vliegveld staat ons nog een moeilijk moment te wachten: afscheid nemen van onze Chevrolet! Wat hebben we enorm genoten van die auto, we willen 'm in Nederland ook! Hij is hier alleen amper te verkrijgen en veel duurder dan in Amerika/Canada.

Onze vlucht staat gepland voor vertrek om 15.10 uur Canadese tijd (23.10 uur in Nederland) en is zelfs eerder in de lucht. Daarnaast hebben we blijkbaar flinke wind mee, want we doen er maar 8 uur over in plaats van 9. Vlucht was weer relaxt, zonder turbulentie en met goede entertainment en service van KLM. Helaas hebben we beiden  niet kunnen slapen en wanneer we dus om 07.00 uur Nederlandse tijd aankomen, moeten we nog de hele dag volhouden terwijl we er eigenlijk al een dag op hebben zitten.

We hebben snel onze bagage en gaan onderweg naar de trein, die ons naar Breda gaat brengen waar Rob ons op zal komen pikken. Alles gaat soepeltjes, maar wat is het hier druk! En wat krijg je kleine bekertjes koffie als je om een kleine koffie vraagt

Om 10.00 uur zijn we alweer in Dongen en we gaan gelijk door, want gaan zitten wordt ons funest. Opruimen, koffie drinken met enkele van onze (schoon)ouders, was doen, wandelingetje maken etc. Maar om 13.30 uur (wanneer we al 21 uur wakker zijn), wordt het lastig en ploffen we toch op de bank neer voor de tv. Een paar hazenslaapjes verder en het is etenstijd. Daar hoefden we gelukkig niets meer voor te regelen, we hadden een 'overleef-dag-1-survival-pakketje' in de koelkast liggen die Nel voor ons had geregeld. Lieve mama's hebben we toch, van allebei ook nog een boeketje bloemen gekregen als welkom-thuis-cadeautje!
Toen we na het eten (lekker, zelf koken én dat het dan ook nog smaakt haha) weer in slaap begonnen te vallen zijn we om 20.30 uur (28 uur 'wakker') maar naar bed gegaan. Deen sliep na een half uurtje, maar Eveliene was ineens niet meer slaperig. Dus toen de wedstrijd van het Nederlands elftal nog maar even gekeken en om 23.00 uur in slaap.

Echter als je dan van 02.00 uur tot 04.30 uur wakker weer wakker ligt, heb je toch wel last van een jetlag :p Deen was om 03.30 uur ook klaarwakker en is er zelfs uit gegaan om te ontbijten. Eveliene is wel weer in slaap gevallen en toen ze wakker werd was het ineen 12.15 uur..!!! Véél te laat, veel te lang geslapen. Oei oei. Waarom had Deen me niet wakker gemaakt? Ik ging naar beneden en vond Deen daar ook slapend op de bank.

Op het moment dat ik dit schrijf is het alweer donderdag en nog steeds hebben we last van die jetlag. Vannacht konden we wederom de slaap niet vatten en sliepen we pas rond 05.00 uur... Lezen, schaapjes tellen, tv kijken, niets hielp. We hebben expres wel een wekker gezet om 09.30 uur, zodat we niet weer te lang zouden slapen. Hopelijk gaat het vanavond wat beter.