deeneveliene.reismee.nl

Dag 2 - Vancouver

Vandaag is alweer dag 4 en vandaag staat de eerste 'echte' excursie op het programma, maar de verslagen van dag 2 en 3 mogen uiteraard niet ontbreken.

Dag 2
Dinsdag was onze tweede en tevens gelijk ook laatste dag in Vancouver. Toen we nog in Dongen waren gaf Rob ons de tip dat ergens in Vancouver een gave hangbrug zou zijn, ergens in het natuur-gedeelte van Vancouver. Die hebben we opgezocht en middels een shuttlebus konden we daar naartoe. Prima plan leek ons zo, want we zijn toch niet zo van die stads-mensen. Deen is eerst nog even gaan sporten, want er was een gym in het hotel. Goed bezig..!

Opvallend tijdens de rit: de buschauffeurs van de shuttle praten normaal, maar wanneer ze gaan rijden en dingen gaan vertellen over de omgeving gaat er een of ander knopje om en schieten ze in een soort vrouwelijke-zang-stem. Opnames beschikbaar op aanvraag ;-)

Toen we aankwamen bij de Capilano Suspension Bridge, bleek dat het niet alleen een brug was maar dat er ook een Treetop Adventure gelopen kon worden (loopbruggen tussen de bomen), een boardwalk met informatie was en een Cliffwalk boven een ravijn. Waren enorme bomen die wel 500 jaar oud waren, mooie uitzichten zo hoog in de bomen en uiteindelijk ook in de gift shop nog twee mooie kettingen met natuurstenen gekocht voor Eveliene. Super uitje dus!

Op de terugweg zijn we op zoek gegaan naar een supermarktje, omdat we in ons luxueuze penthouse appartement een keukentje hadden. Dat gebeurt niet vaak, dus daar moesten we gebruik van maken! Konden we mooi geld besparen én een fatsoenlijke maaltijd met wat groenten maken, want we waren de 'vette zooi' nu al beu... (wie eet er dan ook bacon en gebakken aardappelen als ontbijt!) Vonden we uiteindelijk een winkel waar ze ook ietwat aan boodschappen hadden (was echt heel weinig, maar later bleek dat het geen echte supermarkt was en er 300 meter verderop wel een grote supermarkt zat, zucht), waarmee we wat groente en pasta bij elkaar konden schrapen om te gaan eten. Stuk vlees erbij (gehakt ofzo hadden ze niet) en klaar. Goed plan! Toch?
Nou nee, goor dat het was...! Echt een goed plan, maar dat doen we dus niet meer zo hahaha.

Vanwege de jetlag waren we vanochtend om 05.00 uur al wakker. Beetje rekken, want het ontbijt was gelukkig vanaf 06.30u beschikbaar. Alleen dan ben je 's avonds dus ook moe. Vechtend tegen de jetlag hebben we e.e.a. uit kunnen stellen tot een uur of 21.00. Hoe laat zouden we nu weer wakker zijn?

rianne

Vreselijk dat ze je verplichten om te ontbijten met bacon en gebakken aardappels. (hihihi) Mooie foto van die hangbrug. Is dat met een heel diep ravijn? Dan heb ik die gezien met het tv.programma: met 80-ers de wereld rond.
Hoe is het weer eigenlijk?
Ben benieuwd of jullie orka's spotten vandaag. liefs.

Eveliene

Er was wel een ravijn inderdaad. Zou goed kunnen dat die het was hoor, is een heel bekende hotspot hier in Vancouver. De nummer 1 misschien zelfs wel.
We hebben geen orka's gezien... :( Wel een heleboel bultruggen! Zal er eens verslag van gaan doen :)