deeneveliene.reismee.nl

Dag 3 - Van Vancouver naar Victoria

Vandaag staat de tocht van Vancouver naar Victoria op het programma. Eerste keer weg uit de stad, met een overtocht op de ferry omdat Victoria op Vancouver Island ligt. Nou denk je misschien, Vancouver Island... 'dat is een eilandje dat hoort bij Vancouver'. Ja klopt, het ligt ernaast. Maar 'eilandje' is een understatement. Het heeft een oppervlakte van 31.000 vierkante kilometer. Zegt je nog niks? Dat is even groot als België... :p

De overtocht was prima, met een flinke wind maar ook een heerlijk zonnetje. Het klaarde helemaal op toen we eenmaal vertrokken, want toen we aankwamen bij de boot (2 uur van tevoren) zag het er zo maar onheilspellend uit boven zee. Onderweg zag Eveliene zelfs nog een otter of zeehond (was te ver weg om echt goed te zien haha), dus het eerste zeedier is gespot.

Toen we van de ferry afkwamen was dan ook de beurt aan Deen om voor het eerst te gaan rijden. Lekker cruisen over de 'highway', waar je met 90 km/h en stoplichten tussendoor nog niet echt lekker door kan rijden. Maar iedereen is wel relaxt op de weg hier, was zelfs in de stad al zo. Daar was het wel even wennen trouwens, want je mag gewoon rechtsaf door rood en als het stoplicht op groen gaat mag je ook links, terwijl er van de andere kant ook auto's komen die rechtdoor gaan én de voetgangers dan ook over mogen steken... Beetje chaotisch dus wel af en toe! Het wordt trouwens ook chaotisch als Eveliene 'Go' roept omdat het stoplicht oranje wordt en Deen verstaat 'Ho'. Gotta work on that one

Wederom een mooi hotel, met een mooie kamer. Twee enorm hóge bedden (die wel smal zijn, dus we gaan lekker allebei in een bed voor ons alleen liggen :D), een bank, eettafel, bureau en een mini-wastafel die ongeveer tot Deen z'n knieën komt. Rond 4 uur helemaal gesetteld, waarna we nog even Victoria in zijn gelopen voor een rondje langs het water en een hapje/drankje bij café The Local. Heerlijk hoe alles hier zo 'perfect' is.
"Want something to drink with that"?
-- "A beer please"
"Perfect"

We zaten daarbij heerlijk in het zonnetje en als je dan een enorm glas bier en wijn voor je neus krijgt, slaap je daarna wel lekker. Was dus 20.30u toen Deen de lamp uitdeed omdat Eveliene alweer in slaap was gevallen.
Ach, ons ritme is gewoon om 06.00 uur wakker zijn en om 20.30u slapen. Heb je wel wat aan je dag ;)

En toen hadden we vanochtend ineens ontbijt op bed! Per ongeluk...
Hoe dan? Nou, voor we gingen slapen hebben we nog een formuliertje ingevuld, waarmee je je ontbijt vast kon bestellen. We gingen er vanuit dat we dat dan boven in het restaurant op moesten eten (dat was wat we allebei opmaakten uit de tekst die erbij stond), maar toen we vanochtend aankwamen in het restaurant gaven ze aan dat ze het kwamen brengen op de kamer haha. Maar dat kwam wel briljant uit, want vandaag is onze 1 year officially back together day

En dat gaan we straks nog meer vieren door naar (onder andere) orka's te gaan zoeken op zee, op een Zodiac. Hopelijk zien we er een paar! https://orcaspirit.com/

Nu eerst nog even sporten en naar het zwembad!

Ciao!