deeneveliene.reismee.nl

Dag 5 - Victoria naar Ucluelet

Vandaag weer een reisdag op het programma. We waren weer mooi om 06.00 uur wakker, dus konden we op tijd gaan ontbijten (18 hoog in het hotel, bij zonsopgang) en om 8.00 uur waren we klaar om uit te checken. De receptionist vroeg ons waar we nu naartoe gingen. Toen we Ucluelet (spreek uit 'Joe-kloe-lut') noemden werd hij gelijk helemaal enthousiast. Hij vertelde dat het een 5-hour-drive was, "but make it 8". Daarbij noemde hij allerlei tussenstops die we dan niet mochten overslaan, die hij zelfs voor ons uitprintte. Hij vroeg ook nog of hij mee mocht in onze koffer, hij was jaloers Maar we hadden verder nog geen plan voor als we eenmaal daar waren, dus waarom dan niet wat later aankomen en onderweg al wat dingen zien?! Dus wij hebben zijn raad opgevolgd en zijn op zoek gegaan naar:
1) De beroemde muurschilderingen (en gele voetstappen op het trottoir) van Chemainus

2) De geiten op het dak bij Coombs

3) De oudste en grootste bomen van British Columbia in Cathedral Grove (MacMillan park)

Waren dingen die we zelf nooit terecht gekomen waren, want je rijdt er zo voorbij (of we zouden er uberhaupt niet langsgekomen zijn). Was erg leuk!

Toen kwamen we rond half vijf 's middags aan in Ucluelet. Waar we gaan verblijven hebben we wel weer een keukentje tot onze beschikking volgens onze reisbescheiden en in de nabije omgeving geen winkel of restaurant (het ligt blijkbaar nogal afgelegen), dus halen we bij de supermarkt zelf wat avondeten. En cheesecake. Citroen. Yummm.
Vervolgens via een inderdaad nogal afgelegen weggetje recht het bos door, richting de zee. En wat een prachtige plek is dit zeg...! Ge-wel-dig. Daar rijden we graag een stukje voor. Een mooie houten cabin, authentiek gevoel, rustig gelegen, prachtig uitzicht en alsnog van alle gemakken voorzien. Inclusief gaskachel! We settelen ons lekker voor de 'open haard' met een stukje cheesecake en gaan weer lekker op tijd naar bed. De jetlag is wel over, maar ons ritme blijft vroeg naar bed - vroeg weer op!