deeneveliene.reismee.nl

Dag 7 - Van Ucluelet naar Campbell River

Vanochtend op tijd het bed uit om onze spullen in te pakken, want er wacht ons een rit van 280 kilometer vanuit het prachtige huisje in Ucluelet naar Campbel River.

Terwijl Deen zich aan het opfrissen was in de badkamer, spotte Eveliene een zeehond in de zee. Vanaf het balkon had ze een prachtig uitzicht op het water en zag ze hem een paar keer boven water komen. Super tof om dit vanuit je huisje te kunnen zien! Deen stond een half uur later op het balkon en zag helaas geen zeehond, maar wel een hele aardige, local, buurman. Hij was hier met zijn vrouw voor een ontspannen weekendje weg. Toen hij hoorde dat we naar Campbell River zouden reizen, adviseerde hij ons om NIET de recommended Highway 19A te nemen, maar de Ocean-Side-Route. Deze loopt, zoals de naam al doet vermoeden, langs de oceaan.

Als we dan toch deze route namen, moesten we ook maar meteen gaan lunchen bij Bare Bones, waar ze uitstekende Fish and Chips hadden. We hebben inmiddels zoveel goede local adviezen gehad, welke keer op keer de moeite waard waren, dat we ook deze tip ter harte namen. Ongeveer halverwege onze tocht, reden we door het plaatsje Port Alberni. In een oude kerk, zat inderdaad Bear Bones. Een super leuk, knus restaurantje. Terwijl we aan tafel zaten, werden we aangesproken door een man die met zijn gezin naast ons zat. Hij adviseerde ons om de “seafood platter for two” te nemen: een groot bord met friet, salade en een mix van verschillende soorten vis: zalm, grote garnalen, kabeljauw en heilbot. Je kon ook zelf de bereidingswijze kiezen, dus we besloten om de helft te laten grillen en de andere helft “panko” te laten bereiden (broodkruimels). En het zal eens niet: het bord wat ons voorgeschoteld werd was enorm! Friet voor 4 personen, 4 grote stukken vis en om het af te maken nog 2 flinke salades. Het was heerlijk en het viel ons vooral op dat de zalm hier heel erg rood is, in plaats van de veel rozere zalm die we in Nederland hebben.

We vervolgden onze reis naar Campbell River met een muziekje en zetten de cruise-control lekker aan. Eenmaal aangekomen hebben we lekker relaxt een serie gekeken in bed, want veel was er verder ook niet te doen in het hotel of in de buurt. Maar dat geeft niet, het is maar een tussenstop! Morgen vervolgen we de reis alweer richting Telegraph Cove.