deeneveliene.reismee.nl

Dag 11 - Van Parksville naar Whistler

Vandaag om 06.45u de wekker, want Deen wilde graag nog even gaan sporten. Hoe fanatiek ben je dan. Respect! Maar het moest wel op een strak schema, want we moesten rond 09.00u wegrijden om de ferry te gaan halen. Kwamen we op de ferry toevallig te zitten naast een vrouw die 22 jaar geleden uit Nederland was geëmigreerd. Was leuk om even mee te kletsen en dan konden we gelijk een aantal dingen aan haar vragen over de Canadeese gewoontes! Bijvoorbeeld, hoe reageer je op de vraag 'how are you'? Zijn ze gewend dat we ook terugvragen hoe het met hen gaat? :p In Amerika doen ze het ook, maar we hebben nooit geweten of het nu beleefd was om het ook terug te vragen haha. Het antwoord was trouwens 'nee', je hoeft het niet terug te vragen ;) En de vraag of het heel onbeleefd was als je alleen het (gratis!!) water drinkt tijdens je maaltijd en er verder niets bij hoeft (wat ze wel altijd vragen). Dat antwoord was ook 'nee'. Mooi! Daar hebben wij vaak wel genoeg aan namelijk.

Anyway, vandaag dus een reisdag, maar wel lekker gebroken. Klein uurtje naar de ferry, dan anderhalf uur op de boot, dan weer een uurtje richting de Sea to Sky Gondola en daarna een kleine drie kwartier naar ons hotel. Prima te doen dus! De Sea to Sky Gondola is eigenlijk een soort skilift, waarmee je hoog op de berg terechtkomt (startpunt is 880 meter), vanwaar je mooie uitzichten hebt en wandeltochten door de bergen kunt maken.

Wij keken op het kaartje en zagen een mooi tochtje naar een uitzichtpunt. Relatief tot de andere afstanden (kort stukje lopen van 400 meter), leek het niet zo lang. Boy were we wrong..! Het was een prachtige tocht, heel gaaf om te lopen met verschillend terrein (rotsen, zand, boomwortels, etc.). Alleen duurde hij iets langer dan we dachten.
Toen we eenmaal anderhalf uur onderweg waren, bleek dat het een tocht was die tussen de 3 en 6 uur duurde. Oeps   Aangezien we niet veel water meer hadden en we allebei behoorlijk kapot waren, zijn we toen maar omgedraaid (het was geen rondje, maar een heen-en-weer-trail) en terug gaan lopen. Dat ging gelukkig een stuk makkelijker, want dat was voornamelijk naar beneden. Wat het mede zo zwaar maakte, was dat het 25 graden was vandaag! Echt super lekker weer dus, maar in de volle zon tijdens zo'n intensieve trail (die ook als Advanced/Backcountry gekenmerkt stond) was het wel een extra uitdaging haha. Maar net zoals altijd is het dan achteraf wel heel gaaf dat je het gedaan hebt!

Nu lekker weer in een hotel in Whistler, wat ook wel bekend staat van de Olympische winterspelen van 2010. Het is in de winter ook een populaire wintersportbestemming, wat je ook merkt aan alle hotels, ski- en snowboardwinkeltjes en apres-ski cafeetjes. Morgen voor de verandering eens niks op het programma! En waarschijnlijk zal het ook niet heel druk worden, want na al het goede weer van afgelopen tijd, worden komende 2 dagen regenachtig. Maar eens zien wat we gaan doen dus!