deeneveliene.reismee.nl

Dag 15 - Clearwater / Wells Gray

Wat is dat nou, ijs op de voorruit? Het heeft gevroren vannacht! Maar vandaag belooft een mooie dag te worden volgens de voorspelling en zo ziet het er ook wel uit, het is een strak-blauwe lucht! Het moet alleen nog wel een beetje opwarmen, het is nog maar 1 graad.

We moeten vandaag om 10.00 uur bij Clearwater Lake zijn. Het is echter nog een uur of 2 rijden voordat we daar zijn, dus dat betekent vroeg vertrekken. Omdat het ontbijt pas vanaf 08.00 uur geserveerd werd, hebben ze voor ons geregeld dat we Breakfast-to-go kregen. Een paar piepschuimen doosjes, één met toast en voor ieder één met vleeswaren, ei en fruit. Alternatieve manier van ontbijten als je gevoerd wordt door de bijrijder! Eenmaal aangekomen (we waren er perfect op tijd), werden we hartelijk begroet door Dikke Diana (was een hond :p) en haar baasjes. Één daarvan bleek onze gids voor de dag: Ray. Samen met Mike (de kapitein) nam hij ons mee naar Azure Lake. Dat was niet het originele plan, maar omdat het off season was en Mike een dok moest slopen kregen we een langere/betere toer aangeboden. Na een klein uurtje op een motorboot te hebben gezeten, kwamen we aan bij 'Rainbow Falls'. Ray nam ons daar mee op een hike richting 3 verschillende watervallen, waarbij we steeds hoger klommen via boomstronken en trampoline-mos en onderweg nog even wat 'Lichen' aten (Deen dan). Gaaf om te doen (en een beetje spannend voor sommigen onder ons af en toe).

Eenmaal terug was het kwart voor 2 en tijd voor lunch. Ondertussen was Mike het dok aan het slopen, die moest in stukken mee terug op de boot. Vervolgens met de kano richting de overkant van het meer, wat verder was dan het leek haha! Maar het peddelen met z'n 2en ging perfect en met de zon op onze kop kregen we het zowaar nog warm ook ondertussen.

Eenmaal aan de overkant daar ook weer het bos (of is het meer een regenwoud) in en een stuk hiken richting een waterval. Daar aangekomen vertelde Ray dat hij daar nog nooit naar beneden was geweest. En Deen zou Deen niet zijn, als hij daarop reageerde met 'nou, dan doen we dat toch?!' Dus zo gezegd, zo gedaan. Kon Ray dat ook weer van zijn lijstje afstrepen haha. Er hing daar ook nog een grote boomstam over het water, zo'n 5 meter van de grond.
Deen: 'That would make for a great picture, wouldn't it?'
Ray lacht en zegt 'Should we do it?'
Deen: 'Of course'
Alleen die foto is gemaakt met de telefoon van Ray voor hun Social Media pagina's, dus die volgt later als het goed is nog ;)

Toen we vervolgens teruggekanoëd (is dat een woord?!) waren (inclusief eindsprint tegen Ray), hebben we Mike nog even geholpen met het sjouwen van de dok-zooi, omdat dat af moest. Plan was om rond 5 uur uiterlijk weer terug te zijn, alleen gingen we toen pas weer varen. Het was uiteindelijk al bijna donker toen we aankwamen! Het was toen al veel te laat voor onze dinner-reservation bij het restaurant op ons resort, waarvoor we sowieso nog 2 uur zouden moeten rijden, dus bood Ray aan om nog voor ons te koken! Hij heeft toen voor ons lokaal gevangen Forel gemaakt. De ene gebakken, de andere gerookt. Lekker!! En ook super gezellig! Een hele toffe sfeer met locals (Ray, Mike en nog een andere werknemer), eten, een vuurtje, muziek, bier, en een fles Smirnoff mango passievrucht vodka. Voordeel van off-season excursies doen, want als we met meer mensen waren geweest was deze dag nooit op deze manier gelopen! In Deen's woorden: de beste dag ooit (klimmen, klauteren, kanoën, relaxte mensen, slopen en sjouwen, wat wil je nog meer).

Toen moesten we nog wel in het donker naar 'huis' rijden, maar gelukkig (of jammer?) zijn er geen beren of herten uit de bosjes voor de auto gedoken. We kwamen wel een muisje tegen Toen we uiteindelijk om 22.45uur ons bed in kropen, waren we helemaal kapot maar ook helemaal voldaan van een geweldige dag.

rianne

Jee, wat een dag! Ik neem aan dat Deen zich beter voelde, anders had hij dat nooit volgehouden.
Ook voor jou petje af. Morgen spierpijn!!!!!

Rob en Nel

De omgeving is nu wel heel erg mooi en indrukwekkend zeg. Doe zuinig met je energie Deen dan wordt je hopelijk gauw fitter. Eveliene: niet ziek worden hoor!! Nog een paar dagen vollebak genieten.