deeneveliene.reismee.nl

Dag 13 - Van Whistler naar Sun Peaks

Vandaag in de auto voor de langste rit van deze drie weken! Het is weer grauw en grijs, dus komt ook weer goed uit eigenlijk. Na een aantal bergweggetjes met landschap zoals we dat eigenlijk de afgelopen tijd gewend waren, verandert nu het landschap ineens. We komen meer in een plateau-terrein, met iets meer 'heuvels' (zijn nog steeds bergen voor Nederlandse begrippen) en wat heel erg opvalt zijn herfstkleuren die ineens beginnen te komen! Helemaal gele bomen, dan weer ineens een hele rode, oranje, maar ook nog veel groen. Mooi!

Bij een benzinestation een hondje die we 'Jumper' genoemd hebben. Deen de dogwhisperer wilde uiteraard even gaan knuffelen en kreeg de ietwat bangerik toch aan het spelen :) En langs de kant van de weg nog een mama-hert en twee kleintjes! Blijven ook gewoon ongestoord verder eten als er auto's langskomen, bijzonder!

Eenmaal in het hotel (rond 4 uur 's middags) Door Sun Peaks gelopen, maar is weer een typsich wintersport dorpje en het is nu een soort van in between seasons tussen zomer en winter, dus het was nu redelijk uitgestorven.

In het restaurant gaan eten (wat weer erg lekker was! En daarnaast was het ook weer erg gezellig. Een hele gezellig ober, die Deen een verrassingscocktail heeft gegeven die zo lekker was dat ie er 3 op heeft. Wederom een enorm glas wijn voor Eveliene en de avond was compleet.

We zijn nu wat verder landinwaarts, wat hoger en vannacht is de eerste nacht dat we nachtvorst gaan krijgen! Blijkbaar heel gewoon hier rond deze tijd van het jaar, maar wel een beetje gek aangezien het eergisteren nog 25 graden was!

Morgen een klein tochtje naar Clearwater (117 kilometer), waar we 2 nachten zullen zijn.

Pliena

Wat leuk dat jullie deze tocht doen .Ben er een beetje laat bij gekomen maar wat is het toch een mooi land.
Als ik het geld had ging ik er zo naar toe .
Maar nu kan ik toch een beetje meegenieten met jullie.
Ben alweer benieuwd naar de volgende foto's.

Groetjes Pliena