deeneveliene.reismee.nl

Dag 19 - Van The Crossing via de Icefields Parkway naar Lake Louise

Vandaag is helikopter-dag!

Maar voordat we daarheen gingen eerst een hele mooie zonsopkomst! Omdat we op tijd weg moesten, konden we die mooi meepakken. Deen heeft er een foto van gemaakt die hij de hele dag heeft laten zien. Het was net of de berg in de fik stond.

Toen dus naar de helikoptervlucht. We hadden een pakket van 10 minuten vliegen, dan 1 uur op de grond met een hike en dan weer 10 minuten vliegen. Toen we aankwamen waaide het behoorlijk en ze gaven al aan dat we ons geen zorgen hoefden te maken, maar dat het hier en daar wel een 'bumpy ride' zou kunnen gaan worden. Alles helemaal goed gegaan, maar het was af en toe wel of we net in een achtbaan zaten en je dat gevoel in je buik krijgt.

Maar hoe gaaf is dat in die helikopter zeg! Echt heel vet en ontzettend mooi om op die manier de bergen, gletsjers en meren te zien. Een unieke ervaring om dat op deze manier te ervaren! Met een aantal geweldige foto's ook als resultaat. We waren samen met een ander stel (Colin en Cassandra), waar we tijdens de tijd op de grond ook gezellig een glaasje champagne mee hebben gedronken. Zat inbegrepen bij de trip! Dat het pas 11.00uur was maakte daarbij niet (it's 5 o'clock somewhere right?).

Daarna zijn we doorgereden naar Lake Louise. Onderweg is nog een mooie hike bij Peyto Lake, maar onze benen zijn nog niet hersteld van de tocht van gisteren blijkbaar... Onderweg bij een mini-stukje lopen zijn we gelijk buiten adem zijn en verzuren de benen, dus die gaan we morgen doen!